tisdag 24 juli 2012

Semester segling med My (Own)

Nu har jag varit ute i en vecka med My. Jag och Linnéa åkte till båten förra lördagen, det var väldigt blåsigt en vi hade trevligt ändå. Det blev två dagar i Skärhamn med mina föräldrar och den stora båten Alphina. Även min faster och gudmor var där med sin man och vi firade hennes 50 års födelsedag, väldigt trevligt! Vi följde sedan med dem tillbaka till mossholmen och där ifrån gick vi till Klädesholmen och åt lunch på restaurang Kilen. (Väldigt gott där, kan jag verkligen rekommendera!) På tisdagen så kom David C med Nano och sin besättning till Mossholmen där vi låg. Onsdagen så toig vi en lång segling till Gullholmen där vi hade lunch stopp. Sen drog vi vidare in till Strömmarna. Där vi fick en väldigt härlig kväl med bad, grill och badlakan högt upp i Nanos mast.. Kanon var det iallafall. Dagen efter var det trist väder så då bestämde jag och Linnéa att vi skulle bege oss hemåt. Så vi drog efter frukosten.

Det var en rolig och härlig vecka med My. Behöver införskaffa mig en kyl för att det ska bli lättare med mat hanteringen under längre seglingar.

Nu ska jag snart åka tillbaka till Götet för jag och David C ska ut på nya äventyr med Nano ett par dagar! Hoppas på grymt bra väder! :D

Här kommer en bild från strömmarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar