lördag 5 maj 2012

Fredag...

Ikväll har jag och pappa varit i båten och grejat. Det blev väldigt sent men det är för att vi ska kunna sjösätta på söndag förhoppningsvis! :)
Det vi har gjort idag är att täta ett hål i sittbrunnen där det gamla rodret satt förr. Innan vi satte igen hålet i sittbrunns golvet med plåt biten tyckte pappa att jag hade städat för dåligt där under... Så jag fick bakläxa och det var bara att gör om och rätt!! :) Men nu är det väldigt rent och fint där under! Pappa har fixat färdigt det sista med skrovgenomföringarna. Jag har fixat med gångjärnen till stuvfacken och takluckan. Vi monmterade även dit skenorna för motorfästet idag. Det har varit mycket  sikaflex och jag har haft väldigt kletiga händer mellan varven. ;)
Jag har nu fått mina nya fall, tog lite bilder på dem. Det är väldigt stor skillnad på de gamla och de nya! ;)
Jag tog även med min kamera som jag fick i julklappa förra året så nu blir det förhoppningsvis fler och  bättre bilder! :)

Nu är det verkligen dags att gå och lägga sig ifall jag ska orka jobba hårt imon med! Ha det gött! :)


Nya
vs
Gammla


Skrov genomföringarna som pappa har fixat! :)




Motorfästet!


Tog bilder på sittbrunnen idag också. Ny slipad teak är aldrig fel! :) Det gjorde jag, David C och pappa på påsklovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar